Dr. Frank dieet

Afvallen met Dieetplannen
Dr. Frank dieet en hoeveel eiwitten om af te vallen?  

Dr. Frank van Berkum is in relatief korte periode een bekende arts in Nederland geworden. Zijn boek 'Gezond slank met dr. Frank' verkoopt sterk en duizenden mensen volgen zijn dieet via de officiële site. Zelf spreekt hij wanneer hij spreekt over zijn methode over een dieet dat 'leuk', 'lekker' en ‘lang vol te houden’ is. 

Hoe werkt het Dr. Frank dieet?
Het dieet is gebaseerd op de inname van een constante hoeveelheid proteïne. Hierdoor verbrand je vetcellen zonder aan spiermassa in te leveren. Dit is van belang, omdat juist de spieren veel energie verbruiken, zeker ten opzichte van andere cellen zoals vet. Daarnaast zorgen meer eiwitten in je voedingspatroon voor een verzadigd gevoel. Hierdoor ben je eerder geneigd te stoppen met eten en heb je bovendien daarna minder last van lekkere trek.

Wat is de bedoeling?
Na jarenlang onderzoek is Dr. Frank naar eigen zeggen tot manier van eten gekomen, waarbij je relatief veel eiwitten binnenkrijgt en een (veel) beperkter hoeveelheid koolhydraten. Brood, rijst, pasta, aardappelen en zelfs ook fruit zijn dan ook ongewenst terrein en kom je bijna niet tegen in de speciaal op maat gemaakte dagmenu's. Je kan afwisselen met de verschillende dagmenu's die in z’n boeken staan. Alleen maar je voedingspatroon aanpassen is niet voldoende. Meer bewegen is ook deel van succesvol gewicht verliezen. De combinatie van het Dr. Frank dieet, de nieuwe of extra beweging plus een gezonde dosis doorzettingsvermogen is volgens Dr. Van Berkum de sleutel tot afslanksucces.

Voor wie is dit dieet bedoeld?
Als je dit dieet serieus een kans wil geven, weet dan dat je in het vervolg met geen of zeer weinig brood, pasta, aardappelen en fruit moet doen. Wil of kan je dit niet, begin er dan niet aan. Het is alleen vol te houden als je bereid bent de aanpassingen te doen. Doe je dit niet, dan is de kans dat de verloren kilogrammen er vrij snel weer aanzitten. 

Is jouw BMI cijfer 27 of hoger, dan kun je dit dieet een kans geven. Ook als je eventueel last hebt van diabetes type 2, een trage schildklier, een verhoogd cholesterolgehalte, een te hoge bloeddruk of last hebt van een gluten allergie of intolerantie. Kinderen wordt geadviseerd  om het Dr. Frank dieet niet te volgen.

Voordelen
Goed vol te houden omdat de proteïne een verzadigd gevoel geven
Weinig of geen spierafbraak en je stofwisseling blijft op peil
Door het snelle gewichtsverlies blijf je gemotiveerd.

Nadelen
Een voedingspatroon met weinig koolhydraten is niet voor iedereen makkelijk vol te houden
Fruit is amper of niet toegestaan
Je kunt last van hoofdpijn krijgen en een slechte adem door de toestand die ‘ketose’ heet en de vetverbranding versnelt.

Disclaimer

* Ondanks dat de content met aandacht is geschreven, kan afvallen.nl niet instaan voor de volledigheid, juistheid of doorlopend actueel zijn van de content. Afvallen.nl kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade aan het individu, in welke vorm dan ook, die het resultaat is direct of indirect, uit of in enig opzicht een verband heeft met de content op afvallen.nl. Het grootste deel van de content heeft een wetenschappelijke bron of is afkomstig uit onderbouwde bronnen. Echter verschilt ieder mens als individu en is het lichaam een complex organisme. Afvallen.nl is niet verantwoordelijk voor enige gevolgen die voortkomen uit het zonder een arts te consulteren wijzigen, weigeren of aanpassen van dieet en afslankmethoden, of levensstijl veranderingen. Voordat een suggestie op deze site of denkbeeld wordt doorgezet en uitgevoerd is altijd verstandig en door ons geadviseerd om contact op te nemen met een (huis)arts, deskundige of specialist.

Reacties en vragen

  • thun hasiri
    09 Apr 2017, 17:07 | Reageer

    Dit dieet is 100% plagiaat van het alle tientallen jaren bekende ADKINSDIEET die helaas is overleden

Reactie toevoegen

reactie annuleren