Wat is het 17 dagen dieet?

Afvallen met Dieetplannen
Wat is het 17 dagen dieet?  

Het 17 dagen dieet

De belofte:
De nieuwste editie van de best verkochte 17 dagen dieet door dokter Mike Morendo belooft om je vetverbranding te boosten, vetcellen te verliezen en bovendien nieuwe, gezonde gewoonten te adopteren.

De Sleutel
De sleutel volgens de artsenfamilie uit San Diego ligt in het tellen van calorieen en inzet van bepaalde voedingscombinaties elke 17 dagen voor in een totaal van een viertal perioden. Op deze manier, zo zegt de arts houd je je vetverbrandende modus constant hoog omdat je lichaam doorlopend probeert in te schatten hoeveel voeding ze vandaag te verwerken krijgt.

Wat kan je wel en wat kan je niet eten?
Het plan leunt sterk op magere eitwitbronnen, anti oxidantrijke groenten, probiotica en ‘goede’ vetten. Het rekent volledig af met suiker, bewerkte voeding, gezouten voeding en ook met gefrituurde voeding.

Zeker in het begin van het dieet worden koolhydraathoudende groenten (mais, bonen etc) en ook fruit met hoge suikergehaltes en no-no’s als alcohol meteen en volledig van de tafel geveegd.

Als je verder in het dieet vordert wordt het met stappen makkelijker en minder streng.  Naar  het einde toe kan je af en toe een wijntje genieten, een 100 calorie snack nemen of een maaltijd om te zondigen introduceren.

Omdat onze stofwisseling verandert gedurende de dag is het alleen toegestaan fruit te eten voor 14u00.

Moeilijkheidsgraad, mate van inzet: Medium

Als het dieet op z’n moeilijkst is heb je nog steeds veel variatie en persoonlijke keuzes

Beperkingen:
Het 17 dagen dieet begint op z’n strengst met 1200 calorien per dag, met hoog protein, laag vet en nul koolhydraten focus. Als je in volgende perioden van 17 dagen komt is er meer keuze uit voedingsmiddelen.

Koken en boodschappen:
Dieetvolgers kunnen zelf voedingsmiddelen toevoegen aan de recepten om binnen het plan te passen en er zijn veel recepten alvast in het boek voor handen.

Bijwonen van bijeenkomsten: niet van toepassing

Beweging: noodzakelijk.
Het boek bevat een 17 minuten gewichttraining en cario workout om 6 dagen per week te kunnen trainen.

Beperkingen of voorkeuren: vegetariers en veganisten: ook al is het dieet geankerd in een basis van vlees en proteinebronnen zoals vlees, vis, eieren en probioticarijke zuivelproducten kunnen er prima aanpassingen worden gemaakt richting andere bronnen zoals tofy, rijstproteinepoeder en soja melk.

Laag zout dieet: het 17 dagen dieet beveelt uitsluitend low-zout voedingsmiddelen aan

Laag vet dieet: Dr. Moreno’s maaltijdplannen leunen zwaar op de gematigde hoeveelheid gezonde vettten zoals olijf en lijnzaadolien.

Heb jij ervaringen met het 17 dagen dieet? Deel ze dan hieronder!

Disclaimer

* Ondanks dat de content met aandacht is geschreven, kan afvallen.nl niet instaan voor de volledigheid, juistheid of doorlopend actueel zijn van de content. Afvallen.nl kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade aan het individu, in welke vorm dan ook, die het resultaat is direct of indirect, uit of in enig opzicht een verband heeft met de content op afvallen.nl. Het grootste deel van de content heeft een wetenschappelijke bron of is afkomstig uit onderbouwde bronnen. Echter verschilt ieder mens als individu en is het lichaam een complex organisme. Afvallen.nl is niet verantwoordelijk voor enige gevolgen die voortkomen uit het zonder een arts te consulteren wijzigen, weigeren of aanpassen van dieet en afslankmethoden, of levensstijl veranderingen. Voordat een suggestie op deze site of denkbeeld wordt doorgezet en uitgevoerd is altijd verstandig en door ons geadviseerd om contact op te nemen met een (huis)arts, deskundige of specialist.

Reacties en vragen

  • bobegymn
    22 Jan 2017, 03:20 | Reageer

    http://zsearchdom5.com <a href="http://zsearchdom1.com">zsearchdom1.com</a> <a href=http://zsearchdom2.com>zsearchdom2.com</a> <a href=http://zsearchdom3.com>zsearchdom3.com</a>

Reactie toevoegen

reactie annuleren