Hardlopen om af te vallen

Afvallen met Sport en bewegen
Hardlopen en afvallen schema: beginnen met hardlopen  

Hardlopen kan wel degelijk je afslankinspanningen ondersteunen! Zeker als je hardlopen combineert een caloriebeperkt voedingspatroon. Hardlopen is één van de meest intensieve manieren van bewegen die je kan adopteren om je afslankinspanningen door calorietekort veel extra kracht bij te zetten.

Het is een hele efficiënte manier om:

1) extra calorien te verbranden,
2) je stofwisseling in rust te verhogen en
3) je hongergevoel over de dag en 's avonds te onderdrukken.

Als je voor het eerst gaat hardlopen let dan op: 'overtraining' loert om de hoek en je bent in no-time overtrained...

Begin daarom altijd rustig aan en bouw gewoon aan je conditie en bouw dit geleidelijk over een aantal weken op. Er is geen haast bij.

Belangrijk is dat je een ritme voor hardlopen in je doordeweekse leven vind en het hierdoor een energiebrengende en geïntegreerde bezigheid voor je word. Op het moment dat je een hardloop routine start ga je merken dat je meer honger hebt dan normaal. Dat is helemaal goed en je lichaam heeft gewoon meer calorieën nodig voor de nieuwe inspanning cq. training in je leven.

De clue is dat je er voor zorgt dat je niet overcompenseert door meer te gaan eten en dus meer calorieën binnenkrijgt dan je dagbehoefte en hierdoor stopt met afvallen.. Sommige starters worden zelfs zwaarder wanneer ze beginnen met hardlopen! Het helpt in dit geval om 5 tot 6 kleinere maaltijden per dag te eten in plaats van 3 grotere.

Wanneer hardlopen in je systeem zit probeer dan je niet te overeten met bewerkte, calorierijke of relatief vette voedingsmiddelen. Probeer in dat geval te kiezen voor onbewerkte en gezonde voeding. Daar wordt afvallen een heel stuk makkelijker van!
 

Disclaimer

* Ondanks dat de content met aandacht is geschreven, kan afvallen.nl niet instaan voor de volledigheid, juistheid of doorlopend actueel zijn van de content. Afvallen.nl kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade aan het individu, in welke vorm dan ook, die het resultaat is direct of indirect, uit of in enig opzicht een verband heeft met de content op afvallen.nl. Het grootste deel van de content heeft een wetenschappelijke bron of is afkomstig uit onderbouwde bronnen. Echter verschilt ieder mens als individu en is het lichaam een complex organisme. Afvallen.nl is niet verantwoordelijk voor enige gevolgen die voortkomen uit het zonder een arts te consulteren wijzigen, weigeren of aanpassen van dieet en afslankmethoden, of levensstijl veranderingen. Voordat een suggestie op deze site of denkbeeld wordt doorgezet en uitgevoerd is altijd verstandig en door ons geadviseerd om contact op te nemen met een (huis)arts, deskundige of specialist.

 

Gerelateerde producten

    Reacties en vragen

    Nog geen reacties gegegeven, wees de eerste!

    Reactie toevoegen

    reactie annuleren